تابلو سازی

تابلو حروف برجسته

5/5 - (1 امتیاز)

تابلو حروف برجسته از جنس پلکسی گلاس و دور تا دور پلکسی در رنگ های مختلف قابل اجرا است. تابلو حروف برجسته باعث می شود تا ما با نشان دادن نام مارک تجاری یا شغل خود با حروف بتوانیم از رقبایمان متمایز شویم. ظاهر شیک این تابلو ، باعث می شود تا دید مشتریان نسبت به این تابلو افزایش یابد.

 

مزایای استفاده از تابلو حروف برجسته :

ابزاری برای بازاریابی مشاغل است. کاری که تابلو حروف برجسته انجام می دهد را عکس ها نمی توانند انجام دهند.

تابلو حروف برجسته می تواند در ارتفاعات  ، شکل ها و ضخامت های مختلفی ساخته شود. (کاملاً مطابق اهداف شما تنظیم شود). طرح های گرافیکی را هم می توان با استفاده از این حروف اجرا کرد. سبک ها و فونت های زیادی وجود دارد که باعث می شود از تابلوی تبلیغاتی شما از سایر رقیبانتان متمایز شود.

 

انواع حروف برجسته :

 

حروف برجسته استیل

حرف برجسته چلنیوم

حروف برجسته فلزی

 

حرف برجسته استیل :

 

حروف برجسته استیل به خاطر طرح و ساختهای جدید و زیبایی که دارد هرگز از مد نمی افتد و هنوز این نوع حروف (حروف برجسته استیل و تابلو استیل) طرفدار بسیاری دارد و امروزه طرحها و رنگهای مختلف و زیبایی از حروف برجسته استیل به طور مکانیزه ساخته شده و به بازار ارائه می شود.

درگذشته به خاطر نبود تجهیزات و امکانات مدرن در صنعت تابلوسازی از قیچی دستی برای برش دادن این ورق استفاده می شد و با دست برش داده می شد ، که این راه باعث پایین آمدن کیفیت و زیبائی حروف برجسته استیل می شده است و سطح براق این ورق را لکه دار می کرد و در لبه های آن موج های غیر قابل اصلاحی به وجود می آورد ولی امروز به خاطر وجود تکنولوژی و دستگاه های مجهز لیزری برش این ورق ها خیلی سریع و ساده و بی نقص از قبل شده است و زیبایی آن را چندین برابر کره است.

حروف برجسته چلنیوم :

همان‌ طور که از نام آن  مشخص است از پلکسی گلاس در دورنگ مختلف در تابلو چلنیوم استفاده می‌شود که باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد شد.

استفاده از رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلوها هیچ محدودیتی ندارد و با توجه به سفارش مشتری می ‌توانیم این نوع از تابلوها را با ادغام چندین پلکسی گلاس در رنگ‌های مختلفی تولید کنیم.

اجزاء تشکیل ‌دهنده این حروف عبارت‌اند از:

لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چندرنگ متفاوت ،  SMD،  PVC و منبع تغذیه  .

 

تابلو چلنیوم RGB

تابلوهای چلنیوم RGB از SMD های RGB ، کنترلر و پلکسی گلاس سفید تشکیل می شود. این تابلوها هفت‌ رنگ مختلف دارند که به تابلو جلوه زیبای می‌بخشد.

 

تابلو چلنیوم فول کالر :

تابلو فول کالر از لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD FULL COLOR ، کنترلر فول کالر، PVC  و منبع تغذیه تشکیل‌ می شود. این تابلوها، قابلیت نشان دادن  ۱۶ میلیون رنگ رادارند که نوع بسیار زیبا از حروف چلنیوم به شمار می رود.

 

تابلو چلنیوم پانچ :

این نوع از تابلوها به خاطر اینکه روی پلکسی گلاس به وسیله لیزر برش‌هایی داده می‌شود از انواع مختلفی مثل : تابلو چلنیوم پلکسی ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم ستاره‌ای ، تابلو چلنیوم نگینی تشکیل می‌شود.

تابلوهای چلنیوم لبه پانچ فقط دارای حروف چلنیوم نیست و در تابلوهای برجسته استیل و نئون پلاستیک با تلفیق‌های متفاوت نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

حروف برجسته فلزی :

حروف برجسته فلزی در تابلوسازی به حروفی می گویند که با استفاده از فلزهای مختلف مثل : آلومینیوم ، مس ، برنج ، روی ، برنز و استیل طراحی و اجرا می شود . این حروف دوام و مقاومت بالایی دارند و در تابلوسازی از انواع مختلف آن برای ساخت حروف برجسته فلزی استفاده می شود . حروف برجسته فلزی قابلیت انتقال نور را ندارند به همین خاطر به شکل بدون نور اجرا می شوند ولی با ابداع روش هایی مثل : نور اندریک و استفاده از متریال های ترکیبی  ، می توان حروف برجسته فلزی را نیز به شکل با نور اجرا و پیاده سازی کرد. حروف فلزی قابلیت برجستگی و لبه کاری را دارد و می توان آنها را گالوانیزه نیزکرد تا کارایی و دوام آنها در مقابل رطوبت و آلاینده های شیمیایی افزایش یابد.

 

ویژگی های حروف برجسته فلزی :


1) قیمت تابلو فلزی نسبت به تابلوهای دیگر مثل : تابلو چلنیوم مناسب تر و ارزان تر و مقروم به صرفه تر  است و اگر نمی خواهید که هزینه بالایی برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود صرف کنید ، می خواهید تابلو تبلیغاتی زیباترو شکیل تری داشته باشید تابلو فلزی می تواند انتخاب مناسبی باشد .


2) با استفاده از فلز گالوانیزه می توانید تابلوی تبلیغاتی خود را که مطابق با رنگ و سلیقه مدنظرتان است سفارش دهید .
3) اگر قصد دارید تابلو تبلیغاتی مدنظرتان برای مدت طولانی مورد استفاده شما قرار گیرد ، تابلو حروف برجسته فلزی به خاطر دوام و مقاوم بودن در برابر شرایط جوی و آب و هوایی انتخاب مناسبی است.
4) قیمت تابلو حروف برجسته فلزی خیلی مناسب و مرقوم به صرفه است ولی اگر می خواهید از رنگ کوره ای استفاده کنید ، سفارش تابلو فلزی وقتی از نظر قیمت مرقوم به صرفه است که تعداد حروف زیاد باشد و اگر تعداد حروف و محیطی که در تابلوی تبلیغاتی شما کم باشد از لحاظ اقتصادی استفاده از رنگ کوره ای دارای هزینه بسیار بالایی است و برای شما با صرفه نیست .
5) اگر هنگام سفارش تابلو فلزی نوع فلز را استیل در نظر بگیرید باید به این نکته توجه زیادی بکنید که ورق های استیل دارای دو نوع ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر هستند . نوع اصلی ای که توسط آهنربا هم جذب نمی شود ورق استیل نگیر است و مقاومت و دوام  بالایی در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی دارد.
6) به خاطرنوع جنس ورق های فلزی ، هیچ گونه کثیفی ، تیرگی ، گرد و غبار بر روی این ورق ها ایجاد نمی شود و اگر کثیف شوند نیز به سادگی تمیز و براق می شوند .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا